08:11 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استارت آپ ها

توسعه کسب ‌وکارهای مبتنی بر فن‌آوری اطلاعات در حوزه خدمات بیمه و سلامت
پایگاه خبری راد: تفاهم‌نامه همکاری توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر فن‌آوری اطلاعات در حوزه خدمات بیمه و سلامت کشور به منظور تحقق سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در حوزه علمی و فن‌آوری و تحقق حمایت از کالاها و خدمات ملی و دانش‌بنیان، بین سازمان تأمین اجتماعی و ستاد فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.
ارزش‌گذاری استارتاپ‌های بزرگ مورد تایید سازمان بورس نیست
پایگاه خبری راد: در حالی که چند شرکت حوزه کسب و کارهای مجازی با اعلام ارزشگذاری های چند هزار میلیاردی، درخواست پذیرش به فرابورس ایران را داده‌اند، رئیس سازمان بورس گفت: مشخص نیست این ارزشگذاری‌ها بر اساس چه چارچوبی انجام شده و سازمان بورس ایران هیچ کدام از مبالغ اعلام شده را تائید نمی کند. در عین حال بسیاری دیگر از فعالان این حوزه نیز این ارزشگذاری ها را قبول ندارند.
دردسرهای سفرهای آنلاینی در مازندران
پایگاه خبری راد: فضای تاکسی اینترنتی در ایران تنها طی یک سال اخیر دچار تحولات گسترده‌ای شده است؛ از مخالفت‌های ابتدایی با نخستین بازیگران این عرصه گرفته تا تمایل زیاد به راه‌اندازی کسب و کارهای مشابه حالا همه را در مقابل تعداد قابل توجه برندهای تاکسی اینترنتی در فضای حمل و نقل شهری قرار داده است.
ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها بزرگترین چالش بازار سرمایه
پایگاه خبری راد: در حالی که هنوز روش ارزش‌گذاری مشخص و قابل استنادی برای استارتاپ‌ها و عرضه آنها در بورس یا فرابورس وجود ندارد تعدادی از استارتاپ‌ها مدعی هستند ارزش میلیارد دلاری دارند و می‌گویند سرمایه گذار خارجی قسمتی از سهامشان را با چنین ارقامی خریده است. آن‌ها می خواهند با چنین ارزش‌هایی وارد بازار سرمایه شوند، اما عده‌ای معتقدند این ارزشگذاری‌ها نادرست است و آن‌ها سرمایه خارجی جذب نکرده‌اند.
بهترین شهرهای آسیایی برای کارآفرینی
پایگاه خبری راد: هنگامی که نام کارآفرینی می آید ناخودآگاه نام "سیلیکن ولی" که زادگاه شرکت هایی چون اپل و فیس بوک است، به ذهن انسان خطور می کند اما اوضاع در حال تغییر است و شرق آسیا مهد جدید کارآفرینی خواهد بود.
شرکت‌های هواپیمایی به دنبال حذف واسطه‌ها
پایگاه خبری راد: شرکت های بزرگی مثل لوفت هانزا و گروه هتل های سیتی زن ام که بیشترین مشتری را در بین شرکت های خدماتی دنیا دارند،به دنبال همکاری با یک استارت آپ رمزپایه برای رزرو بلیت یا اتاق به جای استفاده از واسطه ها هستند.
 حیات بخش اقتصاد ایران، توجه به علم و دانش است
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: صنعت با وجود دانش و فناوری های نوین و شرکت های دانش بنیان زنده است و از طرفی شرکتهای دانش بنیان با اتصال به بازار و عرضه محصول قادر به ادامه فعالیت هستند
چرخ استارت‌آپ‌ها با زنجیر دولتی می‌چرخد؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد عزم دولت برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا مخصوصا به‌خاطر اشتغال‌زایی که می‌تواند داشته باشد جدی است؛ امری که قبل از هر چیز مستلزم شناخت موانع و محدودیت‌های قرار گرفته بر سر راه رشد این کاسبی‌ها آن هم از زبان فعالان این عرصه است.
ضرورت همکاری‌های راهبردی با جهاد دانشگاهی در 5 حوزه صنایع کشور
پایگاه خبری راد: رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: در جهاد دانشگاهی سال‌ها برای رسیدن به دانش فنی کار و هزینه شده است و اکنون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران باید از این دانش استفاده کند و این‌ها را به تولید صنعتی برساند که این از رسالت‌های سامان است.
صفحه قبل | صفحه بعد